Zrušil vám WizzAir let a neviete ako postupovať? Máte nárok na zmenu/predmerovanie letu alebo na refund. Navyše ak vám zrušil letenky 14 a menej dní pred odletom, máte nárok aj na kompenzáciu.
Zmena letu / Vrátenie peňazí
Jednou z možností, ktorú vám WizzAir ponúkne po zrušení letu, bude let v iný dátum/v inom čase, prípadne let do úplne inej destinácie. V ponuke bude určitý zoznam liniek, ktorú môžete využiť namiesto pôvodnej, no v prípade potreby sa dá zavolať aj na 225 850 035 a skúsiť dohodnú aj inú linku.
Druhou možnosťou je vrátenie peňazí. Ten vám môže WizzAir vrátiť v podobe kreditu, pričom vám k nemu pridá navyše 20% z ceny letenky. Ak vám teda nechýba hotovosť a viete, že napríklad na budúci rok budete letieť, iba na tom profitujete. Druhou možnosťou je vrátenie peňazí priamo na účet v sume rovnajúcej sa cenám leteniek, ktoré vám prepadli.
Kompenzácia podľa pravidiel EÚ
Okrem vyššie zmieneného máte za určitých okolností aj nárok na kompenzáciu. Podľa pravidiel, ktoré sú platné v celej, ak vám letecká spoločnosť zrušila let menej ako 14 dní pred odletom, máte nárok na kompenzáciu. Jej výška závisí od vzdialenosti cieľovej destinácie:
- do 1500 km kompenzácia 250€
- 1500-3500 km kompenzácia 400€
- nad 3500 km kompenzácia 600€
Nízkonákladové spoločnosti vrátane WizzAiru sa týmto povinnostiam radi vyhýbajú. Treba byť teda trpezlivý a rátať s tým, že možno to nepôjde úplne hladko.
Nárok na odškodnenie nevzniká, ak prepravca preukáže, že k zrušeniu došlo z dôvodu mimoriadnych okolností, ktorým sa nedalo zabrániť ani v prípade všetkých primeraných opatrení. Mimoriadna okolnosť nie je, keď kvôli zníženému dopytu kvôli Covidu a prázdnym lietadlám rušia svoje lety.
Viac o právach cestujúcich v leteckej doprave nájdete na stránkach Europa.eu