Jazda na motorke v Dominikánskej Republike

Kúpiť obojsmernú letenku je určite fajn, no my sme chceli niečo viac. Ja (Lubo), Peťo a Dano sme hľadali dobrodružstvo, na ktoré nikdy nezabudneme. Už minulý rok sme leteli na trase Budapešť-Rím-Kréta-Cyprus-Miláno-BA za 147eur, no tentokrát sme chceli ísť ešte ďalej a posunúť sa opäť o level vyššie.

Cena dovolenky závisí predovšetkým od ceny leteniek. Pôvodne sme chceli ísť cez Mexiko na Kubu, no čakať na dobrú letenku do konkrétnej krajiny a v určitý mesiac je len vecou náhody. Preto sme dlho neváhali, keď sa objavili letenky za dobrú cenu z Barcelony na Dominikánsku republiku.

maptrip

Vyskladať celú trasu vôbec nie je problém, to plánovanie trasy je totižto rovnako vzrušujúce ako samotná dovolenka. Možnosti, kadiaľ pôjdeš, sú v podstate neobmedzené. Všetko, čo si dokážeš predstaviť v hlave môžeš premeniť aj na realitu.

Naposledy som ubytovanie rezervoval vopred, no tentokrát sme mali zabezpečené hotely len na prvý týždeň a ostatné sme riešili po ceste. Dáva ti to slobodu a keď sa ti niekde nepáči, jednoducho sa presunieš na iné miesto. Sedíš si na pláži s notebookom, v ruke Cuba Libre, pozoruješ západ slnka a vyberáš si hotel.

Pri výbere dávam najviac na recenzie a nie na upravené fotky, ktoré môžu síce na prvý pohľad vyzerať skvele, no neskôr sa môžeš sklamať. Keď niekam cestujem, snažím sa všetko dopredu naštudovať, informácie čerpám najmä na nemeckých a anglických fórach, pretože tam toho nájdeš najviac.

Knižný sprievodca – bedeker ma vôbec nezaujíma, lebo tam je každý, kto si zato zaplatí. Keby som mal ja hotel, bol by v každom bedekri na titulnej strane s najlepšími referenciami, pretože by som bol ochotný si zato dobre zaplatiť.

Poďme ale k nášmu tripu. Takto nejako vyzerala naša cesta:

Madrid

Z Bratislavy sme išli vlakom do Budapešti, odkiaľ sme leteli do Madridu. Ako hovorí moja kamarátka, Španielsko je od nás prvá dostupná exotika a umenie tam nájdeš všade na ulici. Je to umenie žiť, ktorým sú Španieli takí známi. Ten rozdiel je vidieť už v metre, kde sa každý s každým rozpráva a všetci sa usmievajú. Madrid sa oplatí vidieť, hlavne námestie Plaza Mayor, kde si môžeš tak ako my kľudne dať namiesto obeda sangriu.

Gran Canaria

Na druhý deň večer sme leteli na Kanárske ostrovy, vybrali sme si Gran Canariu. Na letisku nás už čakalo auto, ktorým sme išli rovno do hotela. Požičať si auto je z môjho pohľadu najlepšia investícia (s výnimkou pobytu vo veľkomestách). Uvidíš toho milión krát viac ako niekto, kto je celý čas v hotelovom rezorte a môže to byť dokonca ešte lacnejšie, ako pre niekoho, kto je nútený stravovať sa na jednom mieste.

Trojica Slovákov na ceste do Dominikánskej Republiky

Gran Canaria má priemer len 50 km a tak sme stihli ostrov nielen preskúmať, ale aj si oddýchnuť. Páči sa mi ten rozdiel, keď si v jarnej bunde v horách a o pár hodín sa už kúpeš v mori, alebo sa prechádzaš po piesočných dunách. Kanárske ostrovy sú lacné, vlastne všetko od ubytovania až po potraviny je tam lacnejšie ako u nás. Po 5 dňoch odovzdávame auto opäť na letisku a odlietame do Barcelony.

Barcelona

Barcelona je nádherné mesto s množstvom Gaudího stavieb a najznámejšou ulicou plnej života La Rambla, ktorá sa tiahne až k prístavu, kde môžete nájsť sochu Krištofa Kolumba. Mnohí si myslia, že ukazuje smerom na ,,Nový svet“. V tomto prípade to však sochári nedomysleli a v skutočnosti ukazuje smerom na Maroko. My sa však po 2 nociach v Barcelone vydávame tým správnym smerom – do Karibiku.

Barcelona – Sagrada Familia

Dominikánska republika

Rum, cigary, káva a hudba na každom kroku. Prvé zážitky s domácimi máme už z lietadla, keď sa k nám posadí Dominikánec v havajskej košeli. Trn bol zjavne prvý krát na výlete mimo svoju krajinu. Sedí na operadle, púšťa si hudbu z mobilu a pospevuje si, na čo hneď pribehnú letušky a posadia ho do sedačky.

Obrazovka v operadle pred ním je pre neho scifi a tak neváham a pomáham mu. S výberom filmu mám jasno a púšťam mu Planétu opíc :). Prvý dojem po prílete nie je zrovna ružový, berieme taxíka a ideme smerom na autobusovú stanicu. Postupne prechádzame okolo slamov a všímame si, že každý policajt má brokovnicu a vestu. Mierime na severnú časť ostrova, do jednej z najznámejších oblastí windsurfingu v Karibiku, do mesta Cabarete.

Dominikánska Republika

Hotel sme si tu rezervovali z Gran Canarie na 2 noci. Je tu však tak pekne, že si pobyt predlžujeme o 2 ďalšie dni. Od Nemcov, ktorí tu žijú som si dojednal prenájom auta už z domu. Šoférovanie je tu zaujímavé hlavne keď tu jazdíš prvý krát. To, že si na hlavnej, ešte neznamená, že máš aj prednosť. Keď niekto dáva smerovku, ešte neznamená, že odbočuje. Na ceste stretávaš plno mopedov, ktorí ťa predbiehajú z každej strany a v noci každý piaty jazdí úplne bez svetiel. Po pár dňoch si však zvykám a jazdím už ako domáci. Super je, že ti na každej červenej v križovatke umyjú všetky okná, aj keď im od začiatku hovoríš, že žiadne pesos nemáš.

Teraz sa však presúvame do hlavného cieľa celého tripu – do oblasti Samaná. Je to polostrov, ktorý je chránenou oblasťou. Nádherné opustené pláže s bielym pieskom, prales a v ňom 52 metrový vodopád a takmer nedotknutá príroda. Okrem toho tu žije cez 250 druhov vtákov. Nie je sranda keď si ležíš pri bazéne a nad hlavou ti krúžia dravce s rozpätím krídiel 2 metre, ale na to si zvykneš.

Trojica Slovákov na ceste do Dominikánskej Republiky
Dominikánska republika- bazén pri hoteli

Začiatkom každého roka sem priplávajú aj veľryby. Keď si videl Jurský park, tak vieš o čom hovorím. Z iných častí ostrova sa sem organizujú fakultatívne výlety, my si však práve takéto oblasti vyberáme.

Porto

Akcia na letenku bola z Dominikánskej republiky až do Bruselu s prestupom v Madride. Problém však bol, že by sme v Bruseli pristali na letisku Zaventem. My sme však chceli odlietať z menšieho letiska na juhu, z Charleroi, ktoré je prepojené s Bratislavou.

Toto letisko je však na druhej strane mesta a presun stojí 21eur. Ale prečo by som mal dať 21eur za presun Bruselom, keď letenka z Madridu do Porta stojí 20eur?

Takto sme sa vlastne dostali do Porta a neľutovali sme. Naspäť z Porta sme potom leteli priamo na už spomínané letisko v Charleroi . Porto je krásne a lacné mesto, ktoré leží na rieke Douro. Milí ľudia, dobré jedlo a hlavne portské víno. V centre sa dobre naješ už za 5eur.

Pre mňa cestovanie neznamená len ležanie na pláži a užívanie si. Je to niečo oveľa viac. Nepatríme medzi bežných turistov, práve naopak, turistickým rezortom sa snažíme vyhýbať a ideme viac do kontaktu s domácimi a kultúrou.

Keďže som sa začal nedávno učiť španielsky, tento trip bol pre mňa aj jazykovým pobytom. Najdôležitejšie však je, že ma cestovanie učí inak myslieť, byť skromnejší a uvedomovať si všetky tie rozdiely a nežiť tak v dogme.

Náš cieľ bol jasný – Dominikánska Republika. Ako však vyzerala naša cestaa koľko nás vyšli letenky?

Tu stručne zhrniem našu trasu aj to, koľko nás vyšli všetky letenky:

1. Budapešt-Madrid 36eur,
  2. Madrid-Gran Canaria 23eur,
  3. Gran Canaria-Barcelona 46eur,
  4. Barcelona-Madrid-Dominican Republic-Madrid 404eur,
  5. Madrid-Porto 20eur,
  6. Porto-Brussels 29eur,
  7. Brussels-BA 20eur

Dokopy 9 letov, 27000 km a celkovo 578eur.

Autor textu: Luboš Šiška

Autori Fotiek a videa: Peter Polák a Daniel Fekeč

Ako sa ti páčil tento článok?

Klikni na hviezdu a ohodnoť:

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počítadlo: 3

Zatiaľ neohodnotené.

Keďže sa vám článok pačil...

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach

Mrzí nás, že sa vám článok nepáčil

Poďme sa zlepšiť!

Poviete nám, čo bolo zle?

Snažím sa aby bol tento web stále tým, prečo ho už od roku 2014 navštevujú státisíce čitateľov. Miesto kde sa môžete inšpirovať na vaše cesty a popritom aj niečo ušetriť.