austrian airlines logo

Hodnotenie cestovateľov

Možnosti zábavy4.9
Jedlo7.3
Palubný personál8.3
Cena/kvalita7.8
Lety na čas8.9
Pohodlie7.7
Celková spokojnosť8.1

Vďaka blízkosti viedenského letiska má so spoločnosťou Austrian Airlines bohaté skúsenosti aj množstvo Slovákov. Austrian patrí pod skupinu Lufthansa, ktoré aerolinky kúpila od rakúskej vlády v roku 2008. Svoju históriu však píšu už od roku 1923, vtedy ešte ako Austrian Airways.

Centrála Austrian Airlines má svoje sídlo na viedenskom letisku Schwechat, ďalšie kľúčové letiská sú v Salzburgu, Grazi a Innsbrucku. Okrem domácich liniek má Austrian v ponuke len z Viedne 123 destinácii v Severnej Amerike, Karibiku, Blízkom Východe a Ázii. Podrobný rozpis destinácií nájdete v interaktívnej mape.

Austrian Airlines sú spolu s ďalšími 27 svetovými aerolinkami členom skupiny Star Alliance. Úzku partnerskú spoluprácu udržiavajú so spoločnosťami Brussel Airlines, Lufthansa a SWISS.

V každoročnom rebríčku ocenení Skytrax Award získala spoločnosť 1. miesto za najlepší personál na palube v rámci Európy, 4. miesto za catering v biznis triede v celosvetovom hodnotení a 4. miesto v hodnotení európskych leteckých spoločností.

Výber tarify a rozmery batožiny

Aerolinka predstavila nový model výberu tarify, aby ste platili iba za to, čo skutočne počas letu využijete.

Pri letoch v rámci Európy, máte na výber z týchto taríf:

  • Economy Light má v cene okrem letenky aj jedlo a príručnú batožinu, nedá sa zmeniť ani nie je refundovateľný v prípade zrušenia.
  • Economy Classic obsahuje letenku, jedlo, príručnú batožinu, jednu podpalubnú batožinu a možnosť výberu sedadla. Zmena rezervácie je možná za poplatok 70 € + servisný poplatok podľa krajiny a letenka nie je pri zrušení refundovateľná.
  • Economy Flex obsahuje letenku, jedlo, príručnú batožinu, jednu podpalubnú batožinu a možnosť výberu sedadla, prednostný nástup a ak cestujete iba s príručnou batožinou, na letisku môžete požiadať o zmenu na skorší let v rámci dňa.  Zmena rezervácie je možná za servisný poplatok podľa krajiny + prípadný rozdiel, ak by ste sa zmenou rezervácie dostali do vyššej triedy. Letenka je pri zrušení refundovateľná za poplatok 70 € + servisný poplatok podľa krajiny.
  • Business obsahuje viac kusov príručnej batožiny, sedadlá v biznis triede, prednostný nástup a bezpečnostnú kontrolu, vstup do letiskového salónika a možnosť zmeny rezervácie alebo vrátenia peňazí, ak si zrušíte letenku iba za servisný poplatok podľa krajiny.

Pri dlhších letoch sú možnosti trochu upravené:

  • Economy obsahuje letenku, jedlo, 1 ks príručnej batožiny a 1 ks podpalubnej batožiny. Pri tarife Economy Saver a Basic nie je možné zmeniť rezerváciu a let nie je refundovateľný. Tarifa Economy Flex umožňuje za servisný poplatok podľa krajiny zmeniť rezerváciu aj získať späť peniaze, ak by ste let zrušili.
  • Premium Economy obsahuje letenku, 3-4 chodové menu, 1 ks príručnej batožiny, 2 ks podpalubnej batožiny a pohodlnejšie sedadlo. V prípade zmeny rezervácie alebo refundácie platia rovnaké podmienky ako pri tarife Economy.
  • Business obsahuje letenku, biznis menu, 2 ks príručnej batožiny, 2 ks podpalubnej batožiny, sedadlo v biznis triede, prioritný nástup, vstup do salónika. Pre zmenu rezervácie alebo refundáciu ceny letenky je potrebné uhradiť servisný poplatok podľa krajiny.

Príručná batožina musí spĺňať rozmery 55 x 40 x 23 centimetrov a musí sa zmestiť do odkladacieho priestoru nad hlavou alebo pod nohami. Maximálna váha je 8 kg.

Podpalubná batožina nesmie prekročiť hmotnosť 23 kg v tarifách Economy a Premium Economy, v Business je povolená hmotnosť 32 kg. Rozmery vo všetkých dimenziách 158 cm.

Check-in a ako sa dostanete k letenke

K svojej palubnej vstupenke sa dostanete buď cez web check-in alebo check-in priamo na letisku.

Web check-in sa pre väčšinu destinácií Austrianu otvára 47 hodín pred plánovaným odletom. Stačí len vložiť na stránke svoje meno a číslo rezervácie, vyplniť údaje o cestujúcich a po potvrdení sa vám letenka zobrazí na stránke a môžete si ju nechať poslať aj mailom. Ušetríte tak čas a čakanie v rade. Web check-in nie je dostupný iba z Dubrovnika, Splitu, Isfahanu, Podgorice a Shirazu.

Kontaktné informácie

Austrian má prepracovanú sekciu najčastejšie kladených otázok, takže odpoveď na svoju otázku môžete nájsť aj tu. Ďalšia možnosť je zákaznícka podpora, s ktorou sa viete spojiť telefonicky, mailom alebo cez kontaktný formulár.

Spoločnosť je aktívna na Facebooku, Twitteri, YouTube a inšpiráciu môžete načerpať aj z článkov na blogu.

 

Čo hovoria cestovatelia? Ohodnoť spoločnosť aj ty
Zoradiť podľa

Buď prvý, kto napíše hodnotenie!

User Avatar
Verified
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Show more
{{ pageNumber+1 }}

Ohodnoť spoločnosť aj ty

Austrian Airlines – informácie, recenzie a skúsenosti
3 (60%) 4 votes