Ryanair aktuálne spracováva podľa ich slov 1000-krát viacej žiadostí o vrátenie peňazí a zároveň má o 75% zamestnancov na to menej.
Ak sa vám kvôli koronavírusu ruší let a nemôžete letieť, Ryanair ponúka aktuálne možnosť zmeny termínu alebo voucher, ktorý môžete uplatniť neskôr. Ak ho v priebehu 12 mesiacov nevyužijete, máte nárok na vrátenie peňazí.
Ak nemáte záujem ani o voucher ani o zmenu termínu, stále môžete žiadať o vrátenie peňazí. Tie vám však budú vrátené až keď pominie najhoršie a to môže trvať týždne. Reálnejšie však až mesiace. Odkaz na vrátenie peňazí by ste mali nájsť v emaili, ktorý vám príde keď vám zrušia let.
Ak plánujete v budúcnosti letieť, odporúčame vziať voucher. Je to rýchlejšie a jednoduchšie a môžete ho hneď použiť na zakúpenie ďalšieho letu. Ak ho nevyužijete do 12 mesiacov, stále potom môžete žiadať o vrátenie peňazí. Naštastie už by to malo ísť rýchlo. Týmto spôsobom aj pomôžete aerolinke, vďaka ktorej ste možno v minulosti objavovali európu za drobné.
Ak potrebujete peniaze, môžete pochopitelne žiadať vrátenie peňazí. Realisticky ich však dostanete asi skôr za pár mesiacov ako za pár týždňov. Majte prosím pochopenie. Nie je to pre aerolinku vôbec jednoduchá situácia.
Oficiálne informácie nájdete tu: https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/refund-voucher