Cestovanie je v tejto dobe podstatne iné ako po minulé roky. Firmy podnikajúce v cestovnom ruchu preto prichádzajú s novinkami, s ktorými by za normálnych okolností len tak neprišli. Dnes tu pre vás máme novinku od Pelikanu, ktorý pre svojich klientoch ponúka preplatenie storno poplatkov, ak pred odletom do cieľovej destinácie zistia svoju pozitivitu na Covid-19.
Od 1.januára 2021 Pelikán pridáva ku svojim poisteniam „STORNO“ a „ISTOTA“ aj nárok na preplatenie storno poplatkov za letenky, ak sa u vás pred letom potvrdí pozitívny RT-PCR test na ochorenie Covid-19. Preplácanie bude pritom hradené až do výšky 90%.
Stornopoplatky pritom Pelikán nepreplatí iba klientom s pozitívnym RT-PCR testom na COVID-19, ale aj ostatným cestujúcim z danej objednávky.
Ako to prebieha? Ak máte pozitívny test na Covid-19 nie starší ako 10 dní od doby odletu a máte zakúpené jedno z vyššie uvedených poistení, napíšte na zákaznícky servis letenky@pelikan.sk. Pelikán bude akceptovať len oficiálny certifikát o vykonaní RT-PCR testu v akreditovanom laboratóriu na území Európskej únie. Požadovaná je tiež lekárska správa od všeobecného lekára. Naďalej totiž platí povinnosť ho po zistení pozitívneho výsledku na COVID-19 kontaktovať.
Postenie je možné zakúpiť aj dodatočne, no v tomto prípade sa naň bude vzťahovať 10-dňová ochranná lehota. To znamená, že RT-PCR test, po ktorého výsledku bude klient žiadať o preplatenie, musí byť vykonaný po tejto ochrannej lehote. Táto ochranná lehota sa však nevzťahuje na poistenie, ktoré si zakúpite priamo pri kúpe leteniek. Otestovať sa môžete v tomto prípade pokojne aj v ten istý deň.
Pripomenúť však treba, že toto poistenie sa vzťahuje iba na pozitívny test pred odletom a následné rušenie leteniek z tohto dôvodu. Ak sa nakazíte na dovolenke či výlete už po odlete – alebo na to prídete až po ňom, toto poistenie sa na vás nijak vzťahovať nebude.