Air France-KLM očakávajú postupne oživenie leteckej dopravy v Európe s miernym rastom v treťom štvrťroku na úroveň 20% a rýchlejším rastom ku koncu roka, kde by sa dopyt mohol dostať až na 60% pôvodne plánovanej kapacity.
Podobné čísla by boli realistické ak by sa Európa vyhla väčšej druhej vlne pandémie Covid-19 a cestovný ruch by sa na kontinente postupne obnovoval.
Dnes letecké spoločnosti Air France a KLM fungujú približne na 5% svojej kapacity a každý mesiac produkujú straty okolo 400 miliónov €. V marci bola ich strata dokonca 560 miliónov €.
Francúzska vláda sa už s Air France dohodla na pomoci v hodnote viac ako 7 miliárd € vo forme pôžičiek a požičkových záruk. Prebiehajú rokovania aj o pomoci zo strany holandskej vlády, ktorá by mala byť niekde medzi 2-4 miliardami eur.
Súčasťou podmienok francúzskej vlády na štátnu podporu boli aj environmentálne ciele. Air France bude musieť zásadne obmedziť medzimestské lety vo Francúzsku – všade tam, kde sú dostupné rýchle a kvalitné vlakové spojenia s dobou jazdy do 2,5 hodiny.
Podobne podporujú svoje letecké spoločnosti – Nemecko svoju Lufthansu či Nórsko známy Norwegian.
Vedenie spoločnosti Air France – KLM očakáva, že návrat na predkrízové čísla bude trvať niekoľko rokov a teda ani na budúci rok sa nevráti dopyt po letenkách na pôvodné hodnoty. Aj preto plánuje spoločnosť znížiť počet lietadiel v budúcom roku približne o 20%.
Nové lietadlá, ktoré mali Air France prísť ešte tento rok budú po dohode s Airbusom dodané až v roku 2021.